Det här med Oscarsgalan.


Datum:

25 januari: Alla nominerade presenteras.
7 februari: Oscarsluncheon, alla nominerade käkar tillsammans och det hälls presskonfesenser med dem en och en. Går att se live här. Vissa var riktigt roliga förr året, jag tänker speciellt på Christoph Waltz.
27 februari: OSCARSGALA!

Lätt som en plätt alltså, bara tre datum att hålla koll på. Fram tills dess finns det en del filmer som fått mycket filmpriser och/eller nomineringar, de kan man ju kolla på. Här är min lista:

The Social Network
Black Swan

Inception
True Grit
The Kids are all right
Rabbit Hole
The Fighter

Toy Story 3

Animal Kingdom
Winter's Bone
Get Low
Blue Valentine
127 timmar
The King's Speech
Four Lions
Draktränaren
Dumma mej
Illusionisten
Rapunzel


De fetade är animerade, men ska nog försöka se dem ändå, animerat kan alltid vara kul. Jag har alltså några filmer kvar att se. The Fighter var nog den bästa hittills, men resten var också bra. Jag ser fram emot att se The King's Speech. Det blir nog på bio med min ömma moder. Winter's Bone blir nog också på bio, kanske med min Daniel. Jaja, det blir nog bra, de tror jag. En film om dagen, det borde gå! :)

Kommentarer
Postat av: Kajsaaa

Illa att jag bara har sett draktränaren av dessa, haha. Men se den, ja tyckte den va gör rolig, söt osv :D



pösssss

2011-01-06 @ 16:46:29
Postat av: Ida we

Vill se Inception och the social network! Och winter's bone... måste bli bättre på att se film igen D:

2011-01-07 @ 14:34:01
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0